۱۳۹۲ فروردین ۲۵, یکشنبه

هفت سال دروغ رسانه ای در حمایت از دراویش گنابادی


رسانه دولتی صدای آمریکا بار دیگر در حمایت از فرقه های مذهبی منحرف به بهانه یادبود تعطیلی حسینیه دراویش سلسه نعمت اللهی گنابادی در شهر قم (به تاریخ 29 بهمن) اقدام به پخش برنامه و گفتگو با برخی از دست اندرکاران آن پرداخت.

 مجری برنامه افق صدای آمریکا (سایمک دهقانپور) در اشاره به این اتفاق با بیان این مطلب که امروز دیگر هیچ فردی آن حادثه که توام با زد و خورد و آتش سوزی بود را فراموش نمی کند افزود: «هم اکنون مدت 29 روز است که وکلای دروایش گنابادی و مدیران سایت مجذوبان نور ممنوع الملاقات هستند و گفته می شود که آنها از بند 350 به بند 209 زندان اوین منتقل شده اند!!!».

اظهارات بی پایه و اساس مجری برنامه افق صدای آمریکا در شرایطی بیان می شود که به گفته وی عناصر مذکور (دراویش گنابادی) ممنوع الملاقات می باشند و خبری از آنها در دست نیست اما با این حال سیامک دهقانپور (مجری برنامه) خبر انتقال آنها به بند 209 اوین می دهد!

حمیدرضا مرادی سربستانی، مصطفی دانشجو، رضا انتصاری، امیر اسلامی، امید بهروزی، افشین کرم پور و فرید یداللهی فارسی اسامی کسانی است که به گفته سیامک دهقانپور از وکلای دروایش و از دست اندرکاران سایت غیرقانونی «مجذوبان نور» هستند؛ گفتنی است وکلای دروایش خود از فرقه دراویش گنابادی نعمت اللهی هستند و به علت امتناع از حضور در دادگاه به انفرادی منتقل شده اند.

حمایت برخی از عناصر داخلی نظیر «مرحوم آیت الله منتظری» و «مهدی کروبی» خود به جنجال آفرینی دز خصوص این فرقه دامن زد؛ برخی از اقدامات خودجوش و البته خارج از چارچوب قانون توسط مردم شهر قم باعث شد تا افراد یاد شده در حمایت از آنان دست به عمل شده و مراتب اعتراض خود را رسما عنوان نمایند. مواضع مهدی کروبی درباره دراویش گنابادی باعث شد تا آنان در جریان انتخابات سال 88 به طور رسمی از وی حمایت کنند و حتی برخی از حقوقدانان دروایش گنابادی با او به مذاکره بپردازند!

در جریان برنامه افق از صدای آمریکا، یکی از همسران دراویش گنابادی (همسر حمید مرادی) با صدای آمریکا به مصاحبه می پردازد [این مصاحبه در شرایطی است که برقراری هرگونه ارتباط با محافل ضدانقلاب و رسانه هایی وابسته به دولت های غربی غیرقانونی بوده و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است].




همسر حمیدرضا مرادی با اعتراف به اینکه همسرش به انعکاس اخبار مربوط به دروایش گنابادی اقدام کرده تا پیگیری قانونی حقوق دراویش، به 18 ماه بلاتکلیفی پرونده همسرش اشاره کرد اما نگفت که حمیدرضا مرادی و دیگر وکلای دراویش از حضور در دادگاه امتناع ورزیده اند و به همین سبب به انفرادی منتقل شده اند!

نکته جالب این برنامه ادعای همسر حمیدرضا مرادی در خصوص شکنجه و آزار وکلای دروایش گنابادی بود؛ این ادعا در حالی از سوی همسر حمیدرضا مرادی بیان می شود که سیامک دهقانپور در ابتدای برنامه و نیز همسر حمیدرضا مرادی در جریان مصاحبه از 29 روز انفرادی [به علت عدم حضور در دادگاه] و عدم اطلاع از وضعیت وکلای دراویش گنابادی خبر می دهند اما همسر مردای اظهار می دارد که همسرش به همراه دیگر وکلای زندانی شکنجه شده اند.

ادعا همسر یکی از وکلای زندانی تا آنجا پیش می رود که وی ناباورانه اظهار می کند: «همسرم را برهنه کرده اند و به صورت عریان در هوای سرد وی را مجبور به دویدن کرده اند»!!! احمقانه تر اینکه وی اظهار می کند از ملاقات با «قاضی صلواتی» محروم شده ، او علت محرومیت را عدم حضور زندانیان مذکور در دادگاه می خواند؛ در ادامه مجری برنامه از او می پرسد چرا به دادگاه نرفته اند؟ همسر حمیدرضا مرادی که معلوم است شتاب زده [دروغ بافی] به سوال های مجری پاسخ می دهد در کمال ناباوری گفت: «چون او و دیگر زندانیان را می خواستند روز شانزدهم به دادگاه ببرند در حالیکه موعد دادگاه آنها هفدهم بود!!!».

در ادامه سیامک دهقانپور در خصوص اتهام «حمیدرضا مرادی» و دیگر دراویش زندانی از همسر حمیدرضا مرادی می پرسد که وی در جوابی شتاب زده اعلام می کند: «اقدام علیه امنیت ملی،نشر اکاذیب،توهین به رهبری و ....» اما در پایان به علت اصلی دستگیری همسرش اشاره می کند که همانا راه اندازی سایت «مجذوبان نور» و تبلیغ رسمی فرقه دروایش گنابادی !!! این در حالی است که در ابتدای برنامه، سیامک دهقانپور و همسر حمیدرضا مرادی، او را وکیل زندانیان دراویش گنابادی معرفی می کنند اما همسر مردای در جریان مصاحبه یکی از علت های دستگیری همسرش را راه اندازی سایت «مجذوبان نور» عنوان می کند.
منبع: ماهستیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر